Veiligheid - klachten

Veiligheid

Klachtenprocedure


 

Klachten

Waar mensen werken, kan er soms iets misgaan. Ook bij PIT, ook op onze kindcentra. Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Aarzel dan niet om hierover in gesprek te gaan met de pedagogisch medewerker, leerkracht, onderwijsassistent, intern begeleider, teamleider of directeur. Meestal kunnen de problemen zo opgelost worden. Mocht dat niet het geval zijn, dan kunt u zich beroepen op onze klachtenregeling.

Download hier het formulier.

Wij gaan zeer zorgvuldig om met elke kritische noot, vraag of klacht. Deze is voor ons waardevolle informatie waarmee we ons werk verder kunnen verbeteren.

 

Kinderopvang

Zoals u heeft kunt lezen, kunt u ervoor kiezen een klacht over onze kinderopvang in te dienen bij de Geschillencommissie. We adviseren u om dan eerst het Klachtenloket Kinderopvang in te schakelen. Daar probeert men een voor beide partijen aanvaardbare oplossing te vinden. Lukt dit niet, dan kunt u alsnog uw klacht of geschil voorleggen aan de Geschillencommissie.

Klachtenloket Kinderopvang, Postbus 96802, 2509 JE Den Haag.

Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

 

Onderwijs

Heeft u een klacht over ons onderwijs die u wilt indienen bij de Geschillencommissie, dan kunt u voor hulp en ondersteuning terecht bij de Stichting Onderwijsgeschillen. Met een klacht over passend onderwijs kunt u aankloppen bij de Geschillencommissie passend onderwijs.

 

Zedenmisdrijf

Is er sprake van een vermoedelijk zedenmisdrijf, dan moet dit meteen door u of door ons worden gemeld bij de (vertrouwens)inspecteur en bij de politie. De vertrouwensinspecteur bij de Inspectie van het Onderwijs is tijdens kantooruren bereikbaar op 0900 – 11 13 11 1.